Resets uzņem apgriezienus – britu salās trūkst degviela

Afēras turpinājums acīmredzami ir sācies. Britu salās naftas gigants British Petrolium šonedēļ paziņoja, ka tas spiests slēgt vairākas degvielas uzpildes stacijas, jo trūkst kravas šoferu.

Tas notika tikai dažas stundas pēc tam, kad UK ministrija aicināja cilvēkus neskriet panikā iepirkties, jo arī veikalu plaukti paliek tukšāki. To visu lasām jau lielajos medijos, kā šajā Reuters rakstā. Ko tas vēsta?

Mazā biznesa ministrs Pauls Scully sola, ka UK neatgriezīsies 70to stila ziemā, kad tur plosījās streiki un elektrības atslēgšanās apgādes problēmu dēļ. Tas ir, ja kāds ir gatavs ticēt režīmam un to ministriem.

Strauji augošās dabas gāzes cenas Eiropā ir radījušas šoka viļņus visos industrijā iesaistītajos, kuri šo gāzi izmanto savos ražošanas procesos, enerģētikas, ķīmiskās un tērauda rūpniecības uzņēmumos, kā arī apgādes loģistikā, kura jau tāpat ir gana cietusi, gan Brexit, gan plāndēmijas dēļ. Pirmais domino kauliņš sabrukuma procesā ir oglekļa dioksīda trūkums, kas ir vajadzīgs gaļas pārstrādes industrijā un tas noveda pie tā, ka Britu salās nācās pagarināt ārkārtas stāvokli šajā jomā, lai izlīdzinātu piegādes iztrūkumus un novērstu šo produktu iztrūkumu valstī.

Lielākais supermārketu tīkls Tesco vēl pagājušā nedēļā paziņoja ierēdņiem, ka kravas auto šoferu trūkums novedīs tieši pie panikas iepirkšanās, kas līdzīga Ziemassvētku drudzim, ja nekas netiks darīts. Veikalu plaukti, kur jābūt gāzētiem dzērieniem un ūdenim daudz kur ir tukši un arī tītaru gaļas ražotāji brīdina, ka Ziemassvētkos šogad ierasto tītaru cepešu nebūs, ja netiks atrisināta oglekļa problēma.

Un tagad krīzi padziļina BP kompānijas lēmums aizslēgt vairākas no savām 1200 uzpildes stacijām degvielas trūkuma dēļ, kur arī pie vainas esot šoferu trūkums.

Tikmēr augstāk minētais ministrs Skullijs taisnojas, ka tā neesot 70to lieta, kad viņam norādīja uz to, ka notiekošais uz mata atgādina 78-79 ziemu, kad inflācija un industriālie streiki noveda ekonomiku līdz haosam. Savukārt Anglijas Banka paziņoja, ka inflācija tomēr pacelsies augstāk par 4% pirmo reizi pēdējās dekādes laikā, pateicoties enerģijas un preču cenu kāpumam.

Šobrīd tur pietrūkst ap 90.000 šoferu, lai šīs industrijas varētu normāli strādāt – tas bija Brexits un tas ir arī tāpēc, ka jaunu šoferu plāndēmijas laikā īsti nav nācis klāt.

Piemēram, vēl kāda supermārketu tīkla Iceland vadītājs Ričards Walker atzīst, ka tur vien trūkst ap 100 šoferiem un tas padara ikdienas darbu praktiski neiespējamu, ir jāatsaka daudzas piegādes. Arī Nacionālā Fermeru apvienība uzrakstījusi vēstuli britu ministram Džonsonam ar prasību steidzami ieviest jaunu vīzu sistēmu, kas ļautu ārvalstu šoferiem ātrāk uzsākt darbu britu salās.

Bet tā ir tikai problēmas viena puse – gāzes cena ir ne mazāk būtiska. Pēdējā mēneša laikā no ierindas izgājuši veseli 6 piegādātāji, nespējot nodrošināt klientus un tas palielina rēķinu cenas vismaz 1.5 miljoniem klientu.

Ko tad dara UK valdība? Tā māžojas ar zaļo enerģiju un tās līderi braukā pa klimata samitiem – kārtējais no tiem atkal paredzēts pēc mēneša ar nosaukumu COP26 – bet tikmēr spēkstaciju apkalpotājs Drax Group paziņojis, ka var nākties paturēt ogļu stacijas darbā ilgāk, kaut arī tās plānots slēgt jau nākošgad.

Ko darīt, kad vēji nepūš un Saule nespīd tā, kā ieplānojuši klimata afēristi? UK to tūlīt varēs demonstrēt visai pasaulei, kur noved šī muļķība.

A. Vasiļevskis

www.mainampasauli.news

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.